För nån vecka sen skrev jag ju om att jag hade fått fjädrar på hjärnan, och att jag efter att ha sökt med ljus och lykta på nätet utan resultat till sist kunde få beställa dem från Säde här i Vasa. Och vet ni, det tog inte alls länge förrän jag fick ett textmeddelande därifrån att nu fanns fjädrarna att fås i butiken. Samma helg skyndade jag mig in dit och ut därifrån kom jag en stund senare med rosa, fina fjädrar i en påse.
 
 
 
Något i den här stilen var min tanke när jag traskade hem från butiken.
Bild lånad [ härifrån ]
 
Jag hade en vision om att fjädrarna inte skulle fästas i vanligt påskris, utan på större, snirkliga kvistar. Var jag skulle få tag på sådana var jag heller inte riktigt säker på, men tänkte att det säkert finns vid Ikea. Därför har jag heller inte sökt efter nå kvistar i butikerna här omkring.
Det visade sig dock att de inte alls hade nå såna kvistar vid Ikea, varken på inredningssidan eller bland blomstren. Så i går körde jag ut till Plantagen på vägen hem från jobbet och där hittade jag nästan genast vad jag var på jakt efter! 
 
 
 
 
 
Kvistarna kallas tydligen Trollhassel, och vid Plantagen fanns de till salu färdigt förpackade i påsar med såna här gröna skott/knoppar kvar fast i. Det första jag gjorde när jag kom hem var att plocka bort alla skott, för jag vet inte jag, men med en pollenallergisk make i huset vill jag inte ta nå risker och servera gratis snuva åt honom bara för att jag ska få fin inredning.
 
 
När alla skott var bortplockade skar/sågade jag till kvisten i en passlig storlek och började sen fästa fast fjädrarna.
 
 
Och så här såg det ut när alla fjädrar var fastsnurrade!
Nu får min "fjäderblomma" pryda hyllan i vardagsrummet, tillsammans med allt annat rosa.
 
 
Blev det inte rätt så fint?!
Själv är jag i alla fall nöjd! :)
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress