Nu när vändagen är på intågande, tänkte jag göra likadant som alla affärer - och börja se på nästa högtid istället!
 

Det är nämligen så att jag fastnat för dessa fjäder blommor, som säljs som påskpynt i Sverige sedan nått år tillbaka. När jag såg bilder på dem förra veckan på flera instagramkonton blev jag fast, de är ju så söta! Jag trodde till först att det var frågan om plastblommor på fejk-kvistar, men det visade sig vara helt vanliga påskfjädrar, men som har formen av magnoliablommor.
 
Så nu har jag sökt med ljus och lykta på det stora internetet var man skulle kunna få skickat en påse fjädrar till Finland, men det tycks vara omöjligt eller snuskigt dyrt. Igår gick jag därför in till Säde här i Vasa och visade bild på fjädrarna och frågade om de går att få in dit, och butiksbiträdet sa att hon redan står i kö för att få köpa in dem men att kön tycks vara lång. Där fick jag skriva upp mina kontaktuppgifter, så förhoppningsvis kommer jag kunna köpa hem en påse fjädrar ännu denna vår.
 
Haha, trodde nog aldrig jag skulle bli så exhalterad för en påse påskpynt. Jag som annars tycker påsk är en sån onödig högtid att dra fram massa pynt till.
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress