Så hade de 3 månaderna av mitt gympausande gått och jag kunde i helgen stövla in på mitt kära Easyfit än en gång. Sen fick jag förstås reda på att jag kunnat börja redan den 7.9, en vecka tidigare, och inte alls först nu till helgen som jag trott. Blev nog nått missförstånd från min sida där i slutet av graviditeten - preggohjärnan till trots. Men lika glad för det stövlade jag in i lördags på förmiddagen för att testa mig fram.
 
Jag fick ganska snabbt konstatera att jag definitivt är svagare än innan jag blev gravid - inget jag ens förvånas åt. Jag är också svagare än jag var under graviditeten men uthålligheten i armarna är bättre. Inga surprises där heller då jag gissar den styrkan kommer av allt bebisbärande dagarna i ända. Fick under mitt test-pass konstaterat att min rygg och mina axlar behöver stärkas ordentligt för att jag ska orka med vardagen. Resten av kroppen kändes helt okej. Så där har jag utgångsläget då. Det ska bli roligt att sakta få börja bygga upp sig själv igen!

 
Lite på 3 månader mellan bilderna, kvinnokroppen e amazing!
 
Därför var jag ju inte heller sen att se till att få gå på mitt absoluta favoritpass i måndags. Body45 heter passet - roligaste helkroppsträningen ever som jag saknade nått otroligt under andra halvan av graviditeten. Jag fick ju ganska snabbt lämna bort allt vad hopp, magmuskler och olika böjar heter då jag fick så sammandragningar. Men igår fick jag min revanch! Det var så kul! Visst var det tungt med alla uthållighetsövningar för t.ex. benen då jag inte gjort nått sånt på vääldigt länge. Inte heller kunde jag köra alla hopp och magövningar till fullo än. Men jag var med och jag gjorde så gott jag kunde! Det är det viktigaste och antagligen var det helt tillräckligt också när jag känner träningsvärken smyga sig på idag...
 
Men nåja, nu tror jag nog jag har tjatat klart om min träning för denna gång. Men jag är så glad!
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress