När jag öppnade min instagram imorse möttes jag av flera bilder av kladdkakor. Rätt så snabbt kunde jag konstatera att "jahapp, idag tycks det vara kladdkakans dag". Hittade in på fixasjälv's konto och blogg där hon hade listat sina topp 10 - kladdkakor genom tiderna.
 
 
Efter att snabbt ha kollat genom skafferiet och konstaterat att jag hade alla ingredienser hemma började jag på med en chokladbollskladdkaka genast när Edvin tog sin första tupplur för dagen. I samma veva passade jag på att bjuda hit Rosita och hennes två små, på lekstund och kaffesällskap. Kakan blev jättegod och sällskapet var ju det bästa. Så ifall ni hade missat att det är kladdkakans dag idag och tycker det är för sent att börja baka mera ikväll, men känner att ni vill pröva på receptet ändå kan ni ju testa på det här receptet (allt lånat från fixasjälv's blogg!) kanske till helgen då det är dags att fira farsdag. Gillar ni kladdkaka och gillar ni chokladbollar så kan det inte gå fel! ;)
 
 
 
 
Recept på chokladbollskladdkaka:

skärmdump lånad från fixasjälv's blogg!
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress