Imorgon går vi in i vecka 28, och jag hade ju länge tänkt att magen är något som ska dokumenteras...
Well, I guess I´m not so good at that.
 
 
Men i fredags när jag hade ledig dag, tog jag faktiskt fram kameran och stativet och knäppte ett par bilder.
Så här är magbilden för vecka 27 (26+2 när bilden togs).
 
 
 
Jag börjar nu känna av värk i ryggen, speciellt mellan skulderbladen. Så jag antar att det vore hög tid att träna upp lite styrka i ryggen, så länge jag ännu kan. Men orken är till och från, från dag till dag, så att planera in nå grymmare träningspass har börjat kännas lite motigt. Speciellt efter arbetsdagarna, på helgerna går det dock bra då jag inte har några andra "måsten".
 
 
Annat just nu då:

Jag känner lillens buffar hårdare för var dag som går. Han tycks gilla att gympa runt mest hela tiden, men en viss dygnsrymt tror jag nog han har skaffat sig för det är ungefär vid samma tidpunkter på dagen jag känner av honom mest. Ska bli spännande att se om den rytmen jag känner av nu också är likadan sedan när lillen är född!

Jag är nere i ett sockerträsk för tillfället; jag cravar sötsaker varje eftermiddag, och de senaste dagarna har både glass, lösgodis och naturgodis slunkit ner. Får nog försöka hejda mig där, annars är nog mina tänder helt trasiga efter denna graviditet... Men som tur är nöjer jag mig också gärna med färsk mango eller frusna hallon, så det är ju lite skonsammare för tänderna.

Sömnen har börjat bli lidande på grund av mitt wc-springande sen nån vecka tillbaka. Numera måste jag upp flera gånger per natt. Det känns ju lite motigt, men vad kan man!? Samma spring blir det om dagarna, speciellt om jag vet att en toalett är långt borta... Tror därför också att det kan sitta mellan öronen!?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress