Igår hade jag en ledig fredag, så då passade det ju bra att dokumentera den med ett foto i timmen tänkte jag när jag steg opp.
 
Sagt och gjort, here we go:
 
 
 
Vaknade en stund efter 8 men låg och drog mig en bra stund i sängen innan jag kom mig opp och ställde till med frukost. Där vid köksbordet satt jag länge och kollade tidningar, läste bloggar och slösurfade på olika somekanaler.

En timma senare hade jag kommit mig så långt att jag höll på tvätta mig och klä på mig för att ställa mig iväg på lunchdate.
 
 
Eftersom fredagslunch för Matts ofta innebär schnitzel och bearnaisesås, så passade jag på att joina ute vid Runsor när jag hade passligt. Det var såå gott, men också så mycket mat att jag inte kände mig hungrig alls under resten av dagen...
 
En timma senare gick jag runt vid Comboloppis för att fördriva tiden. Hittade inget där denna gång heller, så fick traska ut tomhänt en stund senare.
 
 
Men eftersom jag inte hade något bättre för mig tog jag bilen in till stan och besökte Comboliina, för att se om loppislyckan skulle fungera bättre där. Det gjorde det faktist och jag kom ut med två toppar i nyskick för en struntsumma. Skulle gärna ha handlat babykläder också, men jag vägrar betala över 5€ för loppisbabykläder då man nästan kan få nytt för samma pris nu när det är rea.
 
Klockan blev 14:05 och jag klev in genom dörren här hemma och tänkte bara vila ett litet slag innan jag skulle ta mig ut i solen och ut på isen...
 
 
Men ännu 15:23 låg jag kvar i sängen och kände bara hur ögonen blev tyngre och tyngre...
 
...och när jag vaknade nästa gång var klockan 16:57 och jag var ganska sur på mig själv.
 
 
 
Eftersom det varken blev promenad i solen eller kaffe hos en vän som jag hade tänkt, försökte jag få mig på bättre humör genom att sortera babykläder. Det funkade helt okej, och nu vet jag också vad vi behöver mer av och vad vi absolut har tillräckligt av i babyväg!
 
Sen glömde jag helt bort att ta ett foto i timmen, och mindes det nästa gång hemma i soffan igen kl. 23:19.
Då hade jag hunnit äta middag, handla godis vid Makuuni och gå på bio med ett par vänner samt komma hem igen.
Men det var nu den fredagen!
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress