Så var besöket vid rådgivningen förbi för denna vecka också. Ska hoppas det inte blir nå fler besök, men vi bokade nu in ett sista tills nästa vecka och har vi inte fått någon bebis då ännu blir det övertidskontroll vid sjukhuset den 18:e, med troligtvis igångsättning som den dagens program sa barnmorskan. Men än är det länge till den 18:e, idag är ju dagen före bf.

Barnmorskan och jag satt och prata en stund, och konstaterade att nog börjar vi ha allt på det klara för att bebisen ska få komma ut därifrån. Alla mina värden var helt okej, och likaså med lillen. I samband med att hjärtljuden kollades gjorde barnmorskan ännu en hinnsvepning, som den här gången nog kändes av! Annat var det förra gången. Hon sa också att det var stor skillnad från förra gången, nu är jag 2 cm öppen och tappen är ca 1 cm kort - alltså är nog kroppen på gång, men nå desto större förhoppningar har jag nog ändå inte idag.
 
 
 
...och vet ni, jag går med nerverna på utsidan av kroppen idag.
 
Jag vill inte höra eller läsa en gång till "nå hur känns det!? ere na på gang?!", jag hör av mig när det är dags känner jag nu! Nej men, inget bitchigt humör alls här hehe... Men seriöst, att få höra flera veckor före beräknat samma fråga konstant, är som att de skulle fråga av en 4-åring 2 veckor före julafton "har int tomten kommit med nå paket ännu heller?!". Bra liknelse tycker jag.
 
 

Och är jag inte på surt humör är jag på ledsamt humör. Och är jag inte ledsen är jag trött. Och snål, snål på allt som är ohälsosamt. Jag vill ha tårtor, bakelser, krämig pasta, ris med någon god sås, monsterpizza, franskisar med dipp, choklad, gräddglass... I alla fall de här senaste dagarna. Sen går jag och är sur på mig själv när jag ätit för mycket av det goda. Bra kombo där. Alltså det här är ju som en dunder pms. Trevligt trevligt! 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress