I lördags passade vi på att besöka storloppiset i Bothniahallen på förmiddagen.
Jag upplevde att det kändes mindre än tidigare år, och vi gick även snabbare igenom allt denna gång. Men inte utan att fynda. Matts kom hem med två par läderskor, som han hittade för en struntsumma. Det var en före detta skoförsäljare som hade udda storlekar kvar som hon ville få bort, och för Matts med sina 46:or till fötter passade det perfekt. Själv fyndade jag nå smått till bröllopet och en vas i stil med vad jag sökt efter nu ett tag.
 
När vi körde därifrån var vi båda hungriga, och bestämde oss för att besöka K.achi som har tänkt göra flera gånger förr, men aldrig lyckats pricka in en dag de har öppet. Det var först lite svårt att veta vad (och hur mycket) man skulle beställa, men med lite hjälp av servitören så prickade vi båda rätt. Sushin var jättegod!
Efteråt tog vi en kaffedejt på stan, bara för att det händer så sällan att Matts och jag gör något sånt. Kaffet var gott, och något dopp blev det inte för min del. Jag hade inte riktigt lyckats uppskatta hur mycket sushi jag orkar, så jag var proppmätt... Får tänkta på det tills nästa gång! ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress