De senaste veckorna har varit fyllda av program, förutom jobbet då;

  • Klackenparty
  • Kompishäng
  • Vörådagan
  • Babyshower
  • Svensexa
  • Träning
  • Kvalitetstid med frugan
 
 
Jag har ju varken kunnat nämna något om Matts svensexa eller Jennifers babyshower, ifall nu något skulle avslöjas för tidigt. Men nu så är de flesta överraskningarna över för denna sommar, så då behöver man ju inte vara så hemlighetsfull heller mera.
 
 
 
 
För ett par helger sedan bilade vi iväg till Nykaabi och sen vidare till Klacken, där vi mötte upp ännu flera vänner. Det var riktigt bra där, men vet ännu inte om det kändes värt att betala in sig. Reckless Love var bra, och Freddy Kalas drog ju verkligen in mer folk än man hade kunnat ana när han drog igång sin spelning.
 
Helgen efter det började på fredagen i Vörå, för min del. Där var det först hemmafest hos Angelinas och Andreas och sen for vi till Norrvalla där de hade spelning. Där satt vi och lyssnade på när Vörjeans spelade (alltså KAJ men i Rockabilly-format), och sen när det var klart gav vi upp:
för mycket myggor, för kallt och jag var för trött!

 
 
 
På lördagen var det dags för Matts svensexa; men han trodde att han var iväg på en kompis svensexa.
Tror nog han blev ganska lurad och roligt lär de ha haft med paintball, årets första dopp,
chill & spel i en park och sen bastu vid Bocks innan utgång.
 
 
 
 
När grabbarna drog iväg på svensexan, drog jag iväg ut på en joggingrunda. Som landade på 21.3 kilometer.
Så nur är mitt första halvmarathon avklarat. Helt på egen hand. Så loppet jag har tänkt springa i höst,
på samma sträcka borde inte bli något större problem.

 
 
Samma kväll spenderade jag i Larsmo, där vi överraskade Jennifer med Babyshower/Grillkväll.
Det var roligt att träffa allihopa där, det händer ju inte så ofta.

 
 
 
 
 
 
 
Förra söndagen blev en riktig guld-dag. Började med att vila ett par timmar i solen, och passligt till att den gick i moln satte jag mig i bilen och körde iväg till Simones. Blev en eftermiddag/kväll med kaffetajm, middag och roadtrip bl.a. via Fäboda. Körde hem mot Vasa med ett flin på läpparna.
 
 
 
 
Jaa-a, det var väl de senaste veckornas större händelser sammanfattat. Bra ti veta! 😉
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress