Förra veckan drabbades jag av en omgång flunsa, vilket jag inte var sen med att försöka kurera.

Tyvärr slapp jag nu inte helt undan, utan mellan tisdag-lördag vaknade jag varje morgon med undertemp och så bet sig några båbbor fast på stämbanden så jag blev utan ljud. Genast när jag började känna av att något var på gång kokade jag upp ingefära-dryck att ha i kylskåpet här hemma. Smakupplevelsen är kanske inte den bästa, men det var heller inte äckligt. Och vad vet jag, kanske min verision inte ändå skulle ha blivit nå värre, men jag tycker jag klarade mig helt bra denna gång.
 
 
 
I slutet av veckan blev det även vitamin-bomber i form av smoothies (eller heter det fruties när det inte innehåller youghurt??). Äpple, apelsin, banan, hallon, jordgubbar, blåbär + lite juice. Så gott, så gott!
 
 
Och nu, en vecka senare känner jag mig på topp igen. Får hoppas det räcker länge tills nästa omgång.
 
 
 
 
 
200 gram riven ingefära som kokas först i 20 minuter i 1 liter vatten.
1/2 dl flytande honung rörs med ner tillsammans med saften av 2 citroner , efter att man silat bort ingefära-geggan.
Häll upp i en kork försedd flaska. Ställ i kylskåpet. Saften står sig gott och väl i ca en månad.
Ta en 'shot' varje morgon (+ kväll ifall du känner av någon flunsa).
 
 
 
Bästa sortens frukost:
avnjutes sent en ledig morgon/förmiddag, i lugn och ro.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress