4 februari 2017

Sockerfritt

Allt och inget


 
Sedan jag lämnade bort godiset för en månad sen har jag försökt hitta ett par sockerfria alternativ att ha till hands när sötsuget biter på.
Ett recept jag kom över var banan-chokladbollen. Lätt att svänga ihop och endast fruktens eget socker.
 
Helt okej är den i smaken, men verisionen med dadlar är nog ändå bättre måste jag säga.
Men som variation duger denna helt okej!
 
 
 
Gjorde bollarna dagen efter jag varit och diskuterat blommorna till bröllopet,
och då hade jag samtidigt fått hem två kvistar eucalyptus att testa för astmans skull.

Så fin, och än idag, en vecka senare står kvistarna i samma glasburk och ser lika vacker ut. Nu som torkad.

(Eucalyptus har en ganska stark doft, så är man astmatiker kan man reagera negativt på denna. Var dock inget problem för mig, märkte av det när man bröt sönder något blad, men som sådan doftade den bara svagt och friskt!)
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress