23 december 2017

Jullov

Allt och inget Nadjabakar


 
Äntligen får vi pusta ut, och framför oss väntar en lite längre julledighet. Det ska bli så skönt!
 
Idag kommer vi packa ner alla julklappar, ta med oss katten och bila iväg norrut för att fira julen tillsammans med släkt och vänner.
Det kommer att bli så skönt! Att vi dessutom inte behöver bila runt riktigt lika mycket på själva julafton känns också guld värt.
Men innan vi kan sätta oss i bilen, ska några paket slås in, lägenheten behöver skuras upp efter gårdagens limppabak och så tror jag nog att vi själva också vill färscha upp oss.
 
Någon julstress har jag faktist inte haft denna månad, men lite less är jag att Matts julklapp ännu är på vift någonstans med postförsändelserna och att kameran jag beställde i mitten av månaden inte hann fram till julafton. Men nog blir det ju jul för det!
 
 
 
 
 
 
Årets tratiditonella brödbak resulterade i 4 stora limppor.
Jag är så glad åt att jag hann få tag i farmors recept så länge hon ännu hade det i sitt huvud.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress