Vet ni vad?
 
Jag är inte den sorts människa som älskar allt som har med julen att göra.
Istället är jag den som bara flyter på vågen, plockar fram julprydnaderna för att det hör till (njuter kanske nog ändå lite i smyg av all mysbelysning) och sedan stressar upp mig ju närmare julhandeln kommer. Det där med julstress är ju ändå alltid endast det man gör det till! Fast ända sedan jag blev lite äldre, föräldrarna skilde sig, jag flyttade till eget och så vidare - växte upp helt enkelt; så har julen endast fört med sig dålig feeling hos mig. Förra året slopade jag t.om. allt som hade med julafton att göra och jobbade i stället.
 
 
Så döm min förvåning när jag igår klickade hem de första julklapparna - och redan i ett par veckor har gått och funderat på julklappar åt släkten... Kanske det inte blir lika 'hemskt' att fira jul i år, om jag bara är ute i god tid!? Vi får se, vi får se... :)
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress