23 juli 2013

Tisdag

Resultatet av min egen hemmagjorda mandelmjölk blev
över förväntan! Blev lite mindre än vad jag trodde det skulle bli,
men det kompenceras lätt av att den var så god.

 
Jag hade 2 dl mandlar i blöt ca 12 timmar.
Sen spillde jag bort vattnet de legat i och satte till 1 liter nytt vatten.
Mixade ihop vattnet, mandlarna och lite vaniljsocker i en mixer.
Silade sen "mjölken" två varv så att mandel-resterna for bort.
Klart!




 
 
 
Minns ni föresten när jag berättade att jag börjat med balsam-metoden för att få mitt hår att växa snabbare?
Well - jag har nog världens hemskaste utväxt för tillfället. Det är t.om. hemskare än på bilden för min pannlugg har ändå blivit så pass blekt i hårbottnet så det är inte lika stor kontrast där som i resten av huvudet. Och småfjunen har (som ni ser) också börjat växa längre pga balsamet... Huuadå!
Men snart får jag färga det mörkt på nytt. Bara frissan kommer tillbaks från sin semester ska jag boka tid!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress