Ni som bor i Vasanejden har knappast missat att vi fått en ny motions- och träningsanläggning;
den 140 meter långa trappan ute vid Öjberget.
 
 
 
Den trappan bilade jag och Josse ut till på lördagsförmiddagen, för att se hur den träningsformen skulle kännas. Och ohja, den kändes nog! Efter första varvet, trappandes upp hade pulsen skjutit i höjden och vi började ifrågasätta valet av träningsform (eller vår egen kondition för den delen!).
 
 
 
 
 
Ett varv har 217 trappsteg, fördelat på tre avsatser. Vi hann testa att både gå upp, jogga upp och hoppa ett par trappsteg under de varven vi for upp och ner för trappan. Jag minns inte när jag senast varit så röd i ansiktet när jag kommit hem från en träning. Så väldigt effektiv träningsform var det nog!
 
 
Utsikten är ju inte heller fy skam, när man står uppe i tornet på backens topp!
 
 
Efter 50 minuters träning, satte vi oss i bilen med väldigt skakiga ben.
Och jag tror definitivt jag kommer att besöka trappan flera gånger!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress