Hej!
 
Dagarna rusar förbi, nu är även torsdagens vakna timmar slut och så är det så got som helg än en gång.
 
 
 
I måndags hade Edvin och jag en hemma dag, som var såååååå låååååång och sååååå tråååååkig. Enligt mig. Edvin trivdes då vi pynjade på här hemma och hans mamma bland annat läste samma gamla böcker om och om igen åt honom.
 
 
Tisdagen var desto trevligare!
Efter frukosten for vi iväg till Koskö där vi lekte med Rositas flickor. Vi mammor hade som plan att de yngsta barnen skulle somna under vagnpromenaden efter lunchen, så att vi skulle få dricka kaffe ostört på terassen sen. Det lyckades inte, men vi hade trevligt ändå!
På eftermiddagen var det desto större skäl att få Edvin att sova en stund, så vi mötte upp ett par andra mammor som var ut på stads-prommis med sina små efter att de besökt öppet dagis. Solsken, blå himmel och sånt gör ju livet glatt!
 
 
 
Onsdagen var inte så solig, inte heller var den varm. Ändå pallrade vi oss iväg till Kvevlax kl. 10 på förmiddagen, då sommarens första Mamma Boot Camp drog igång.
 
 
Efteråt firades det med en kopp varm(!) kaffe på Aromas café med en del andra mammor och barn.
 
 
Väl hemma var det dags för snabblunch, läs lunch som går snabbt att röra ihop!
Den här gången blev det en supergod halloumisallad gjord på gårdagens salladsrester, smörgåsskinka med nära bäst-före-datum, halloumi, couscous och ett par jordgubbar.
 
 
Edvin har en "mamis-period" nu, så helst vill han mysa i famnen, dagarna i ända.
 
 
Till kvällen var jag så trött så trött, då lilleman testat sina stämband och haft ostabilt humör hela eftermiddagen. Sände ett meddelande åt Matts att han skulle skynda sig hem, och det händer inte ofta. Jag hade sån hemsk huvudvärk och humöret var i botten. Men efter nån timma redde det upp sig. Både mammans och barnets humör.
 
 
...och det var nog mycket tack vare att Matts tog med sig Edvin till parken, så jag fick lite egentid. När de for iväg satte jag på en podd och ställde mig i köket för att röra ihop broilerbullar åt Edvin att ha i frysen.
 
 
Hojta till om du vill ha recept på dem!
 
 
- - - - - -
 
 
Det  var de senaste dagarnas bilder och händelser det.
Idag har det också varit full rulle;
storstädning på förmiddagen, kaffedejt på eftermiddagen och där emellan har jag duschat, kokat mat och sövt en bebis. Nu är det dags att gå och väcka lilleman från eftermiddagsluren, om vi inte vill va upp halva natten.
 
Vi hörs!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress