Inatt har jag, för första gången sen lillkillen kom till världen, sovit helt ensam.
En hel natts sömn! För mig själv! Utan att vara tvungen att stiga upp tidigt!

En riktig lyxnatt!




 
 
Matts fick sin efterlängtade semester igår. När han kom hem från jobbet drack vi lite kaffe och åt lite rabarberpaj. Sen bilade han och Edvin iväg till Kronoby passligt tills Edvin skulle ta sin eftermiddagslur. Största anledningen till övernattningen är att Edvin ska sova över hos sin fammo&faffa utan nån av oss föräldrar i början på augusti. Så vi ansåg att det är bäst att han fått sova över där med någon av oss åtminstone en gång innan han ska vara där själv.

När de körde iväg visste jag inte alls vad jag skulle göra. Vad gör man när man har nästan 24 timmar för sig själv? Inte städar man åtminstone, det hade jag på klart! 😂 Men nog fick jag kvällen att gå. Gick in till stan och strosade runt i ett par butiker det är omöjligt att ta med barnet till. Köpte hem vårrullar till middag. Såg ikapp serien The Handmaid's Tale och stickade på ett par sockar. Pratade med min mamma i telefon, såg filmen PS I love you som kom på TV3. Gick och la mig sent och vaknade kl. 10:48(!!!).
 
Så jag fick verkligen en sovmorgon deluxe!
Och Matts skickade och meddelade att allt hade gått så bra i Kronoby, både under gårdagen och i natt. De väntade som bäst på att makaronerna skulle koka klart, sen skulle de börja köra hemåt efter lunchen. Vi hade med andra ord inte behövt oroa oss inför övernattningen alls!
 
 
 
Bilderna har bästa Michaela Fagerudd fotat!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress