...idag är det en SÅN dag. Ni vet, en såndär dag då allt går precis åt fel håll?
Eller egentligen är det väl nu inte riktigt så dåligt heller för fastän jag mött på vissa motgångar idag är jag ändå på rätt så gott humör. Tur det.
Det är ju inte hur man har det utan hur man tar det!
 
 
 
 
 
Så vad har gått emot mig då?
Nå förutom det där vanliga att jag tappar och slår i det mesta här hemma, minnet är som bortblåst och orken är sisådär - perus vardag det ju...
 
 
Men idag slog det mig plötsligt också då jag stod och gjorde något med Edvin att "heeeej, jag har ju fel kontonummer meddelat åt skatteverket - alltså får jag inte alls skatteåterbäringen den 11:e!!!". Jag ringde till och med dit för att se om jag kommer få det alls på det här årets sida och det menade nog damen jag pratade med, men det tar nog nån vecka "men förhoppningsvis innan jul ska du nog få det!". Ja, det hoppas man ju!

Senare på dagen bestämde jag mig för att bila ut till loppiset där vi har bokat bord den här veckan och Edvin var ju på det där lagom gulliga humöret bebisar brukar vara strax innan de somnar då de är så trötta... Så det gick fort att städa det bordet kan jag säga! Sen somnade han i bilen på väg därifrån så det var ju hemåt!

På vägen hem då tänkte jag att vi stannar vid posten och löser ut ett paket, så jag tog med mig Edvin som sov i bilstolen och kånkade in till posten för att vänta på paket liksom många andra. Steg fram till disken när det var min tur, men steg fram till fel lucka. Så jag gick vidare till rätt. Väl där började hon humma och fundera vad det riktigt är jag beställt? "Ingen aning, kanske något från IdealofSweden via Postnord men det paketet slipper jag inte och spåra.." sa jag medans damen gick tillbaks till hyllorna för att se efter en gång till. Många långa minuter senare konstaterade hon att de nog slarvat bort mitt paket, men att de ringer sen när de letat fram det! Så jag fick köra hem tomhänt denna gång.
 
 
 
Så att. En sån dag.
Men inte är det så farligt. Fast nu ser jag att klockan börjar bli farligt mycket.
Dags att börja ställa mig och Edvin i ordning för kvällens babysim! Vi hörs!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress