31 december 2015

Årsresumé 2015


 
 
Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut? 
- Var på min första stora konsert i Hartwall Arenan tillsammans med Niisi för att lyssna på Katy Perry i mars
- Sommarjobbade på en arbetsplats där det mesta gick på finska
- Övergick från flickvän till fästmö 13.6.2015
 
 
 
 
 
Genomdrev du någon stor förändring?
- Jag tog min examen, så nu kan jag stolt kalla mig Socionom Yh!
 
 
 
Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?
- Trettonde juni 2015.
 
 
 
Vilka länder besökte du?
- Endast Sverige. Blev en roadtrip dit tillsammans med Simone. Den skulle egentligen ta flera dagar, men på grund av för lite sömn, lite feber hit och dit och allmänt velande så bilade vi upp via norra Sverige för att sen landa i Vasa igen något dygn senare, där vi slog klackarna i taket på Ollis istället. #radarparipåroadtrip #radarparikörintnamejr

Jag hoppas att 2016 ska bli lite mera händelserikt på rese-fronten, faktiskt.
 
 
 
 
 
 
Bästa köpet?
- Min kära Macbook!
 
 
 
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
- Matts när han gick ner på knä!
- Mailet där det stod att jag fått sommarjobbet på socialen
- Samtalet som resulterade i mitt nya jobb
- Alla kvällar med vännerna
- Träningen
 






 

Saknar du något under år 2015 som du vill ha år 2016?
- Resor! Jag vill utomlands!
 
Vad önskar du att du gjort mer?
- Rest, och kanske spontan-gjort mera med vännerna.
 
 

Vad önskar du att du gjort mindre?
- Jag ångrar inget jag gjort det här året.

Favoritprogram på TV?
- Oj alla dessa serier. Mestadels via Netflix och inte tv:n då, men still... Årets serier är nog dessa:
Arrow, Grimm, Bron, Game of Thrones, The Flash, Agents of shield, The 100, New Girl, Drop dead diva, Kyle XY, Vampire Diaries, Heroes.. med flera! Jag är nog en riktigt serienörd...
 
Bästa boken du läste i år?
- Just nu håller jag på med Keplers Stalker. Och ärligt kan det vara en av de få böcker jag läst i år. Har nämligen inte riktigt haft något läs-sug på grund av lärdomsprovsskrivandet. Men nu när det allt är över så!
 
 

Största musikaliska upptäckten?
- Oj, alla och ingen. Jag har nog mest bara lyssnat på det som fallit mig i smaken utan att reflektera desto mer över det.
 
Vad var din största framgång på jobbet/skolan 2015? 
- Alla vikariat och småjobb jag gjorde! Dagis, förskola, socialen, butiken och där jag jobbar nu. Att märka att man faktiskt klarar av mera än vad man tror, att man har kompetensen. Det känns stort!
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
- Säkert gladare, för jag kan inte komma ihåg att jag varit specielt ledsen i år. Stundvis säkert, så som alla är ibland men mestadels har jag mått bra och varit glad. Skönt att inse!
 
 
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Förutom hyran och bilen, så säkert kläder och mat. 
 
Vilken är din största insikt under 2015? 
Att jag klarar av och kan mera än vad jag tror.
 
 
 
Vad är du peppad för inför nästa år? 
 - Att boka någon resa!
- Att få min första semester på 5 år.
- Träningen.
 
 
 
Den här listan är lånad av Ida-Marie. :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress