31 december 2013

2013

Här har det varit dött. Måste säga att jag inte har öppnat min dator på nästan två veckor nu... Har istället tillbringat min tid med släkt, vänner och bekanta och litegranna på jobb i mellandagarna. Har varit helt huippu!

Men nu tänkte jag (precis som alla andra!) dra ihop en lista över mitt 2013.
Har hela tiden tänkt att "nej men det är ju hur mycket som helst kvar av det här året, orka göra en resumé redan!" - och plötsligt var det sista dagen på det här året.
Nåja. Here we go:




Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Sommarjobbade som chaufför i ett par månader.

Höll du några av dina nyårslöften?
Skulle vara bättre om jag kunde minnas dem jag hade..

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej.

Dog någon som stod dig nära?
Jo.

Vilka länder besökte du?
Vi for över till Umeå på en dagstur i somrast. That's it. :)

Är det något du saknat år 2013 som du vill ha år 2014?
Mera fritid!

Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
Flera dagar (minnns ej datum) är det nog, men iaf 13.9 när min syster fick en dotter. :)

Vad var din största framgång 2013?
Att jag har blivit bättre på finska och att jag började träna på gym!

Största misstaget?
Att jag inte har tagit mig tid att bara vara.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Perus-förskylningar har jag väl haft, men inte något desto värre.
 
Bästa köpet?
Gymkortet!

Vad spenderade du mest pengar på?
Bensin och mat och säkert kläder också...

Gjorde någonting dig riktigt glad?
När vi fick veta att Matts slapp in till el-ingengör!

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2013?
Katy Perry - Roar
Miley Cyrus - Wrecking ball
Train - Mermaid
Ylvis - The Fox

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag har varit neutral, som Schweiz var i andra världskriget.

Vad önskar du att du gjort mer?
Åkt slalom, rest, varit till Fäboda, farit på spontana utekvällar...

Vad önskar du att du gjort mindre?
Arbetat, slöat hemma för mig själv, ätit så mycket godis...

Hur tillbringade du julen?
"På vägarna" - började med lunch hos pappas, kaffe hos mammas och till kvällen for vi till Kronoby. De andra dagarna både före och efter julen låg vi också på vägarna påväg till alla släktingar och vänner. :)

Blev du kär i år?
Kärare i så fall. :*

Favoritprogram på TV?
How I met your mother, Grimm, Game of Thrones, Vampire Diaries, Solsidan, Walking Dead, American Horror Story, True Blood, Girls - man kan bara konstatera att jag varit en serie-nörd hela år 2013!

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej det tror jag väl inte.

Bästa boken du läste i år?
Jag har varit pinsamt dålig på att läsa böcker i år.

Största musikaliska upptäckten?
Tror faktist inte jag fick någon ny artist/band in i mitt liv?!

Årets bästa film?
The Millers! Men så var ju nog bla. Escape Plan, Hunger Games och Thor bra också!

Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Jag fyllde på en måndag, men vi firade mig både helgen före och på vappen. Riktigt bra var det! :D

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Extra pengar på kontot kanske? :)

Hur skulle du beskriva din stil år 2013?
Jag har börjat utveckla den lite känns det som nu mot höst-sidan. Får se hur det fortsätter...

Vad fick dig att må bra?
Träning, vännerna, Matts, familjen och Leo&Eddie!

Vilken kändis var du mest sugen på?
Joe Mangliano! (**,)

Vem saknade du?
Moffa.

De bästa nya människorna du träffade?
Jag kan faktist inte komma på någon jag inte alls kännt ens lite innan?!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress