31 oktober 2012

Ganska huippu!

Huippu, huippu, huippu - allting e huippu-kiva ikväll!!!

Alltså. Jonä. Ni får nog tro vad ni vill, men jag är ganska säker på att man ändrar sitt tal när man bor på annan ort (okeeeej, nu är det ju inte mer än typ 100 km dit där jag bor - men skillnaderna märks nog ändå!).
"Man börjar ju liksom praaatta på ett sådant här annorlunda sätt som är lite mer kiva!" /muumin-svenskt tal. Typ. Haha nånäää. Men i vissa sammanhang tänker jag nog ändå tanken.
Som exempel: Jag sku förr aldrig använt ordet "kiva", "huippu" eller något annat lika konstit ord förr. Men jaaa... tiderna förändras.
 
 
 




NÅVÄL:

Den här dagen har då bestått av länkki, 30 minuter i skolan, ett par timmar på stan, akut-läxskrivning och sist men inte minst café-besök med ett par klasskompisar. (Att vi nu sen bestämde oss att handla godis och glögg på Citymarket och fara hem till A´s och umgås där istället är en liten parentes.) För vem vill ha torra, kvarlämnade Arnolds-munkar?!
Nu är jag så hög på socker, så jag vet inte hur jag ska kunna få tag i sömnen. Men det löser väl sig det också. Förr eller senare. Antagligen senare. Men godnatt!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress