Efter den här helgen, eller ska jag säga veckan, känns det som att jag skulle behöva åka iväg på semester. Jag är sååå trött! Att ha en energisk 1-åring tar verkligen på krafterna (på ett positivt sätt förstås) och någon lugn stund kan man oftast glömma att man skulle få innan han gått och lagt sig. Det betyder också att lillkillens flunssa är förbi. Vi klarade oss lindrigt undan denna gång.
 
 
 
Vad har vi gjort i helgen då?

 
I fredags lämnade jag av Edvin vid dagiset och for sen iväg och uträtta flera olika ärenden. Jag hade möte med studiehandledaren och blev lite klarare i huvudet, i alla fall för stunden. När jag kom hem körde vi iväg och handla + äta pizza ute vid Prisma innan vi packade väskorna för att köra iväg norrut lagom tills Edvin kunde ta natten.
 
 
 
Lördagen var fylld av program, samtidigt som det kändes som att vi inte gjorde mycket alls. Edvin tyckte vi skulle ta morgon redan 6:15, så dagen kändes nog lång av den orsaken. Vi hann besöka Erikssons där de hade jippo. Att se på när de krossade bilar till små, små fyrkanter och att få ballonger var spännande! Sen kom mamma till pappas lagom till lunch och efter eftemiddagskaffet bilade vi iväg till Kronoby för att hälsa på hos Edvins farmor&farfar. Hem till Vasa kom vi först efter kl. 22 så vi hade minsann program från morgon till kväll!
 
 
Vid morfars får man smaka på kaffe ur sin egna Jaro-mugg, provköra traktorn och starta traktorgräsklipparen!
 
 
 
 
 
 
Nu är det söndag och den här dagen har gått i ett huj!
Edvin hade ännu en lite sämre natts sömn, så vi kände oss lagom pigga och klara i huvudet när det var dags att stiga upp... Han har säkert mycket att processa i sömnen nu med dagisstart och flera nya rutiner. Att ha flera tänder på gång hjälper knappast det heller. Sömnbristen till trots har vi ändå gjort mycket idag. Vi har städat, badat, kockat, handlat, lekt... Jag satte mig ner en stund för att försöka få nå reda på vilka bi-ämnen/moduler jag ännu borde anmäla mig till. Efteråt kändes fredagens träff med studiehandledaren rätt så bortkastad, nu är jag ännu snurrigare igen! Men det reder sig nog säkert!
 
 
Nu ska vi ta det lugnt resten av kvällen,
så att vi orkar med en fullspäckad kommande vecka.
Hoppas ni haft en skön helg!