Bild lånad härifrån.
 
 
För ett par dagar sen gavs ännu ett par nya muminmuggar ut till försäljning i butikerna.
Den här gången var det fyra stycken muggar som ser helt olika ut mot vad de tidigare har gjort. 
 
Så här har de skrivit på muminmuggar.se :
 
"Arabia hedrar animationsserien Moominvalley, eller Mumindalen som den kommer att heta på svenska, genom att lansera fyra av seriens konceptillustrationer på fyra Moominvalley seriemuggar: Den sista draken, Den gyllene svansen, Ensam hemma samt Trollvinter..."
 
När vi handlade på Prisma i fredags fanns endast Ensam hemma-muggen med Mårran på kvar där, samma kväll som muggarna hade släppts. Jag blev glad, för det var antingen den eller Den sista draken (den gröna muggen) jag var ens lite intresserad av. För när man sett bilderna har jag inte kunnat bestämma mig om jag älskar eller hatar dessa muggar.
De är SÅ annorlunda.
 
Annorlunda är ju inte alltid dåligt men i mina ögon ser de nästan billigare ut än de tidigare muggarna gjort. Väl på plats i butiken tyckte jag ändå att "Mårranmuggen" såg helt okej ut och att jag hellre har den än ångrar det sen. Så den fick följa med. Igår såg jag resten av muggarna på Citymarket och kunde konstatera att de andra nog inte är något för mig. Isåfall skulle det vara Den gyllene svansen-muggen. Men den gröna som jag innan trott skulle vara finast såg bara dåligt printad ut på muggen...
 
Så några favoriter i hyllan blir nog inte dessa muggar, i efterhand skulle jag gärna ha sett de här motiven i akvarell-stuk. Då skulle jag nog ha tyckt och tänkt annat! De finaste muminmuggarna i akvarell jag sett finns dock inte än. De har Miilo illustrerat och hittat på, och delat som ett inlägg på sin blogg. Se här.
 
 
DE muggarna skulle jag ÄLSKA att ha!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress