Ni vet vad som gäller - nu ska ni få hänga med och se vad jag gjorde i söndags!
 
 
 
 
Vi tar morgon runt klockan 9, men skippar frukosten för idag ska vi iväg och använda vår julklapp;
ett presentkort till Hotel Astors Brunch!
 
 
Innan vi åker iväg tar jag fram ett paket polarbröd ur frysen så att vi ska kunna använda den till kvällsmaten.
Vi åker iväg till brunchen som börjar 11:30, och får ett eget bord.
Först äter Edvin sitt och sen somnar han passligt tills vi ska börja äta!
 
 
Vi sitter och äter  l ä n g e  !
Jag blir ändå lite besviken på utbudet. Tror att jag har haft lite för höga förväntningar då man hört så mycket bra om Astor. Matts och jag konstaterar att den där hux-fluxiga frukosten, den där morgonen i Stockholm för nått år sen nog aldrig kommer klås.
Men mätta i magen traskar vi ut därifrån nån timma senare.
Vi tar bilen ut till Stenhaga, kollar in Stadium Outlet, XXL, Gallerian... plötsligt är klockan 15 och ännu en timma senare är vi påväg till Citymarket för att handla mat och kaffe!
 
 
Vi traskar omkring bland hyllorna vid Citymarket utan att stressa, handlar det vi ska och en timma senare är vi hemma igen med en ny sorts kaffe. Givetvis ska kaffet testas och det var ju helt gott kunde vi konstatera!
 
 
Här igen har några timmar gått; Edvin sover, Matts spelar dataspel och jag börjar sy.
Tanken var att fixa fina nappband, men jag hade köpt fel sorts tyg och istället klipper jag av banden på nappbanden jag köpte från Kina och syr "vanthållare" och nya nappband med bättre knäppen.
Brunchen höll oss mätta hela dagen och först sent mot kvällen kommer vi på att vi nog vill ha kvällsmat;
så jag fixar ihop en smörgåstårta, men blir besviken då jag köpt laxpastej istället för laxmajonäs.
Resten av söndagskvällen spenderas i soffan och med serier snurrandes på tv:n.
 
 
Det var min söndag det!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress