Här kommer jag, flera veckor... eller ja, nästan månader senare med inlägget jag
tänkte skriva redan 
när jag fick hem en av mina vackraste muminmuggar hittills.
 
 
Den här muggen såldes ju bara under ett dygn, den 9.8.2018 både via ett par hemsidor och så i ett par butiker runt om i landet. Jag hade tänkt att det blir en piece of cake att få tag i muggen på nätet när den släpps kl. 00.00. Annars skulle jag ju kunna köa ute vid Stenhaga till Iittala Outleten som också var en av affärerna där muggen skulle säljas i begränsad upplaga. Dessutom hade vi pratat ihop oss så både jag, Matts, Matts mamma och Pamela satt och försökte få den via nätet.
 
Well, det var inte riktigt så enkelt. När klockan slog om till 00.00 satte jag muggen i köpkorgen, liksom allt för många andra och sidan crashade. Vi försökte igen, och igen och igen... Plötsligt var klockan allt för mycket, och jag fick snopet konstatera att det nog inte blir någon mugg den här gången. Inte heller skulle jag ha tid att åka utt till Stenhaga och köa då vi skulle med båten över till Umeå nästa morgon.
 
Fatta lyckan sen när Pamela på något vänster lyckades klicka hem 4 muggar till sist,
och en av dem skulle bli min!
 
 
 
Nån vecka senare fick jag äntligen hem muggen, och det här får nog bli min första muminmugg
som etiketten  i n t e  åker av på. Den står till och med fint i sin låda ännu. Annars har jag som princip att muminmuggarna är för fina för att inte användas, men med den här så får den nog stå och vänta. I alla fall ett tag till!
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress