Sitter ner för mig själv för första gången idag. Edvin sover andra tuppluren ute på balkongen, för jag varken orkar eller hinner gå ut på promenad idag. Klockan visar 16:32. Kan konstatera att det varit full rulle denna fredag.
Från det att vi vaknade fram tills nu har jag röjt åpå här hemma. Ändå ser det inte ut som att mycket har hänt, om man inte kikar på högen av bananlådor under vardagsrumsfönstret förstås. Detta eviga packande! Det tar sån tid fastän det inte syns att saker minskar nånstans. Idag fick fotoalbum, dvd-filmer, dagböcker och krafs ur vitrinskåpet åka ner i lådorna. Skorna som inte är i daglig användning är packade, en blå ikea-påse står sprängfylld med saker som ska till Esse över jul. Märkte att de lådor vi har inte kommer räcka till, så måste se till att fixa fram mer under helgens gång.
 
Mitt i packandet hittade jag min gamla dagbok som lämnat på hälft. Kikade hastigt och såg att senast jag skrev var en lördagkväll i september 2015, strax innan vi skulle iväg till Ollis. Då hade jag snabbt sammanfattat vad som hänt de senaste 3 åren. Så jag gjorde likadant nu. Kunde konstatera att det hänt väldigt mycket sedan hösten 2015! Jag tog min Socionom-examen, fick jobb som handledare, bytte jobb till mitt nuvarande, Matts tog sin examen vi gifte oss, jag blev gravid, vi fick Edvin och nu har vi handlat lägenhet. För att nämna litegrann!
 
Det är väl det som kallas livet - men oj så mycket som sker fast man tycker det är en grå och trist vardag där emellan! På tal om grått och trist. Just nu är Matts ute vid sitt jobb och byter akku i bilen. Än en gång... Den bilen är bra, då den funkar! Annars, not so much. Jag hoppas han kommer hem snart, för ikväll ska jag iväg på jobbets julfest. Det ser jag fram emot!
 
 
 
Men innan allt det, ska jag sitta här med min halvt druckna kaffekopp.
Sen får jag köra igång igen!
 
 
 Såg solen kika fram en liten stund idag med, det blir åtminstone tredje soldagen i advent. Jag har tappat räkningen...
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress