12 mars 2019

Vårvinter

Allt och inget


 
Tanken slog mig när vi for ut på vagnpromenaden idag:
 
"Nu är den bästa tiden på året här,
när vi har allt det bästa framför oss!"
 
 
 
 
Så sant som det är sagt, för så tycker jag verkligen.

Vårvintern för med sig sån energi samtidigt som ljuset återvänder. Ännu är det inte den bästa årstiden men det känns ändå så bra då man vet att man har allt det goda framför sig. Varma sommarkvällar, strandhäng, långa promenader och cykelutflykter, mina joggingturer när solen värmer på ryggen, ett glas gott på en terass, grillad mat, jordgubbar, doften av nyklippt gräs, sommarkläder och vårjackor... Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst.
 
 
Idag fick jag känna en liten försmak av vad som komma skall när solen värmde på vår runda. Det lär väl nog ändå ta ett tag innan vi är där, men det gör inget. Vi ska ju hinna njuta av vägen dit också.
 
 
Med sol i sikte!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress