Okej, ser nu när jag laddat upp bilderna att de kommer i ordningen "nyast först",
men vi tar det den vägen då den här gången.
 
 
Det är ju månadens sista dag och ett par bilder har landat i min telefon fastän jag tycker dagarna gått i ett och ofta varit rätt så gråa och mörka på grund av vädret. Men heeej, vi går ju mot ljusare tider och som tur är har det börjat märkas av också!
 
 
 
Vi har fått rejält med snö den senaste veckan. När Edvin och jag skulle iväg till Öppet dagis i tisdags var trottoarerna oplogade, så det blev ett riktigt hurt-pass för att ta oss fram med vagnen.
 
 
Samma tisdag hade Matts och jag även bestämt oss för att åka iväg och simma med Edvin till Tropiclandia. Vi avslutade ju babysimmet via Folkhälsan i mitten av december då tiderna inte passade oss så bra men vi känner att eftersom Edvin ändå trivdes så bra med simningen vill vi ta oss tid ändå nån gång per månad. Visst var det klurigare att fara och simma "bara sådär" och inte vara på nån specifik babysimstund, med tanke på dusch- och omklädningsutrymmen men jag skulle vilja påstå att det gick helt bra ändå! Och Edvin hade roligt, det är ju huvudsaken.
 
 
Vi köpte hem talk-Muror åt Edvin att knapra i sig den här månaden.
Det tycker han är superskoj och att de smakar rätt så gott med. Jag är nu inte direkt av samma åsikt, jag tycker de smakar som hundmat luktar. Men jaja, han får öva sitt pekfingergrepp och jag får äta min lunch varm de gånger han knaprar i sig dem. Win win!
 
 
 
 
På tal om mat, hade jag världens craving efter laxsoppa förra veckan. Tog tag i saken och kokade varsin kastrull åt Edvin och mig här hemma i måndags och idag åt jag upp sista portionen. Det var gott!
 
 
En dag i veckan for jag, Rosita och barnen på café.
 
 
Månadens frukost måste nog ha varit detta 👆, overnightoats toppat med hallonsylt och kokosflingor.
 
 
 
 
 
Edvins favoritleksak i köket har varit kylskåpsmagneterna. Speciellt krittavlan som är format som ett hjärta.
 
 
Så här ser det ut allt som oftast om mornarna. Jag vaknar upp till att en busunge busar i sängen.
Det resulterade i ommöblering förra veckan, för att minimera risken att Edvin far i golvet då vi samsover. Nu står vår säng inklämd i ett hörn och andra långsidan drar jag spjällsängen emot om nätterna.
Igår sänkte vi också spjällsängen till bottenläget. Vi har ingen liten, orörlig bebis mera...
 
 
Och månadens godisupptäckt måste nog vara Kismet med geisha-smak. Namnam!
 
 
 
Det var nu den senaste tidens mobilbilder det.
Idag besökte Edvin och jag loppis tillsammans med en annan mamma och bebis ur vår mammagrupp. Vi fyndade lite smått och sen blev det kaffe och mellis vid ABC med ännu en mamma och hennes barn. En bra torsdag med andra ord! Nu ska jag äta makaronilåda och sen får vi se vad resten av kvällen erbjuder.
 
 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress