10 januari 2019

Dagens lista

Allt och inget


 

Humör: Nöjd! Idag kör vi en riktigt basic dag här hemma, utan desto mer planer och det känns bra efter två dagar på vift!

Mående: Helt okej. Är lite trött efter att vi kämpat oss igenom ett par nätter med att försöka vänja bort nattamningen men hey - i natt var det litelite bättre än nätterna innan!

Frukost: En bananplätt + lite ägg som blev för hårt då jag skulle mata i Edvin det till frukost. Och kaffe förstås, ingen morgon utan mina 2 kaffekoppar!

 

 

Klädsel: Blåa jeans och vit stickad tröja. 

Träning: Njäe, det blir nog inte av idag. Möjligen en vagnpromenad på eftermiddagen. Men igår kom jag mig iväg på årets första träningspass till gymmet, så känner en icke så härlig träningsvärk komma smygande...

Frisyr: Upp i en tofs mitt på huvudet, som jag sover med håret för det mesta. Ska väl småningom tämja lockarna och platta pannluggen för dagen.
 
Nagellack: Jag tänkte lacka naglarna, redan innan jul. Well... det har inte hänt ännu heller!


Lunch:
 
Idag blir det rest-fest; halloumi och batat sallad!

Bästa: Hittills är det väl just den här stunden, då jag får sitta för mig själv och måra åpåå.

Sämsta: Att vi borde reda upp flyttkaoset men inte orkar.

 

 

Materiella vill ha: Fler Iittala tallrikar, vi slängde nämligen bort våra gamla skamfilade tallrikar i flytten och tog de 6 iittala-tallrikar vi har i bruk, men jag känner vi behöver fler än sex sådana. Jaa, och så vill jag få in diskmaskinen att fungera! Men det lär bli nästa veckas projekt.

Middag: Jag har ingen aning om vad det blir. Vi ska iväg på vår sista Föräldraskapet främst - kurs ikväll, och där bjuds det på middag.

Köp: Ingenting.

Fundering: Vilket daghem/familjedagvårdare vi ska sätta i vilken ordning i vår ansökan om dagvårdsplats.

 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress