19 februari 2019

Vardagssnack

Allt och inget


 
 
Hej hej!

Idag har vi tisdag och jag tänkte
"varför inte knåpa ihop ett par lösryckta punkter med händelser och tankar från min vardag".
 
 
 
  • Jag borde lyssna på musik oftare.
    Jag blir ju så glad av bra låtar från min Spotify-lista. Musik påverkar verkligen humöret, allt som oftast till det bättre! Den senaste tiden har jag ändå lyssnat mer på poddar, men skönt att få lyssna på något man inte måste hänga med i utan bara ha på som bakgrundsnoice.

  • Vi borde höra av oss åt varandra oftare!
    Igår var en såndär fin vändag då telefonen plingade flera gånger och t.om. ringde ett par gånger. Eftersom Edvin ännu hade feber på förmiddagen bestämde jag att det skulle bli en hemmadag, men ändå hade vi kaffebesök på dagen och efteråt hade jag flera konversationer med andra vänner på Whatsapp. Konstaterade till kvällen att man borde tänka på hur enkelt man egentligen kan umgås numera, om inte face to face så via telefonskärme. Videosamtal, vanliga samtal, sms, meddelanden, dela en gif på instagram... Bara ett litet "hej jag minns dig!".

 

  • Edvin sover gott i sin nya åkpåse, i sittdelen i vagnen.
    Igår böt vi bort liggdelen. Det var bara att konstatera - han är för stor för liggdelen nu, och det har han varit ett bra tag redan! Igår fick vi hem en varm och skön åkpåse till sittdelen så nu är det bara att tuta och köra i den.

  • Mina matvanor är verkligen inget att hurra för just nu!
    Idag blev det en fjärdedels bit pizza till lunch. Följt att fyra miniplättar ala halvfabrikat. Igår bestod lunchen av 2 smörgåsar med ost och marmelad. Alltså jag oooorkar inte kocka! Ibland hinner jag inte heller, fast jag kanske skulle orka. Så jag får skylla mig själv. Men borde nog ta tag i det här snart. Matlådor, det vore något det. Foodpreppa och sånt.

  • Igår satt vi halva kvällen vid akuten.
    Det var inte så farligt som det låter. Men Edvin började rossla så pass mycket på eftermiddagen att jag ville och visa upp det. Väl på plats var febern borta, pojken gladare än gladast och så klart sa läkaren att det bara var slem i halsen och vanlig förkylning. Kände mig lite dum när vi gick därifrån, tre timmar senare. Nå - hellre är jag den som kollar upp mitt barn en gång för mycket än för lite!

  • Inatt vakade jag med Edvin mellan kl. 1-3.
    Pojken var klarvaken! Han låg bara och jollrade i sängen, lekte med sin tutt, snurrade runt och levde rajvarit. Till sist fick jag nog och satte mig i fotöljen och höll i honom tills han "tvingades" somna. Huhhu. Konstaterade sen att det var ju fullmåne i natt. Och att vi hade samma visa förra gången det var fullmåne med.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress