Jag har en mapp på skrivbordet som heter "på tumis i sommar" med samlade bilder från telefonen över vad vi gjort i sommar. Vet inte riktigt vad jag ska göra av bilderna, men kanske jag kunde slänga hit dem allihopa - huller om buller - så får vi se vad lilla familjen hittade på i sommar när vi inte hade fullt program med att träffa släkt och vänner...
 
 
 
 
 
Vi åt hamburgare vid Bock's!

Det här var ju då något som Matts tjatat (eller sagt väldigt många gånger i alla fall) att han ville göra i sommar.
Så en av helgerna när vi inte hade fullt opp så körde vi ut dit, med en liten (lång) omväg för att få lillchefen att somna först. Hamburgarna var jättegoda och personalen mötte upp min förfrågan om halloumiburgare väldigt bra fast det inte längre fanns på deras meny. Gott gott!
 
 
 
 
 
 
 
Vi checkade in Edvinstigen!
 
 
Det var en varm och skön sommardag. En av de där dagarna då det inte var för varmt, utan man kunde gå i t-pajta och långbyxor. Matts spelade Pokémon Go under sin semester och en av dagarna hade de nått event så att man skulle besöka så många Poké-stops som möjligt. Well, det visade ju sig finnas väldigt många längs med den där stigen så då fick vi ju slå två flugor i en smäll!
 
 
 
Värmeböljan slog till om och om igen!
 
Så rätt så många dagar fick Edvin gå nakupelle och Matts och jag i badkläder.
 
 
 
 
 
 
Vi besökte ett och annat café.
 
Om det är något vi två gillar att göra så är det att få sitta i lugn och ro och äta samt dricka gott.
Det passade vi bland annat på att göra när vi besökte Jeppis en av gångerna i sommar.
 
 
 
 
Vi vistades i Kronoby.
 
Eftersom vi bodde flera veckor dit norröver hann vi vistas i Krombi en hel del. En kväll hade Torgare massa motorcyklar på besök, så då traskade vi runt och kollade in dem så länge Edvins fammo & faffa skuttade runt med Edvin.
 
 
 
 
 
Jag fick min dag på stranden vid Fäboda!
 
Detta stod på min bucketlist för sommaren 2018. Att jag sen inte kunde simma på grund av att jag nyligen fött ett barn var ju faktiskt ett litet minus då vattnet var kristallklart och riktigt varmt. Men förutom det njööööt jag!
 
 
 
Edvin fick däremot bada, mååånga gånger!
 
Ja, där har vi då killen som hittills storgillar att få plaska runt! Då vi bodde hemma hos min pappa fick Edvin bada i samma "badabunke" som jag hade när jag var liten - superskoj tyckte han!
 
 
 
 
 
 
Vi besökte Jakobsdagar!
 
Det gick både bra och mindre bra om man kollar in bilderna ovan, haha. För det mesta är Edvin nöjd att få vara med på vift, men är han hungrig eller trött är läget något annat... Men sen när han väl är mätt och har somnat är han inte lätt att väcka. Han sov sig t.ex. genom Tungevaag och Raabans konsert i skolparken!
Annat vi hann med var nu mest att besöka sånt vi annars inte hinner med och så försökte vi ge varandra egentid också. Jag fick t.ex. med mig syrran på gammaldags torg så länge Matts for på gym, vi kollade in butiker vi annars inte brukar gå till men gång på gång sagt att vi borde besöka. 

 
 
 
 
Det blev nu mest bilder norrifrån i det här inlägget, inser jag nu.
Men så är det ju också där en stor del av sommaren 2018 spenderades.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress