För ett par veckor sen besökte jag ju Malax tillsammans med Rosita. Anledningen vi skulle dit var för att hon skulle köpa upp ett presentkort på Köttdisken. Jag hade hört om stället innan, men aldrig varit dit och oj så mycket gott de hade där bakom glasrutorna! På ett bord hade de info om deras kommande "helgkassar", och det var något jag snabbt skickade info vidare åt Matts om.
 
Vi kollade genom de kommande veckornas menyer och bestämde oss för att testa den nu i helgen som var, den 14.9. Så i början av veckan mailade Matts att han ville ha en kasse för 2 personer och efter jobbet i fredags bilade han iväg till Malax efter maten.
 
 
 
 
 

Allt var ju färdigt förpackat och det enda vi behövde göra var att följa det som stod på anvisningarna på pappret hör ovanför ↑ .  Så länge biffarna stektes, värmde Matts upp potatisen i stekpannan och såsen i micron - lätt som en plätt. Jag försökte mig på att skala förrätten så länge - rökta räkor. Men jag måste erkänna att jag nog inte tyckte det var så kul. Räkorna hade ju massa rom under sig och hyyy vad jag tycker det är obehagligt att skala och röra i sånt. Men värt det i slutändan är det ju!

 
Förrätten: Rökta rökor med aioli.
 
Varmrätt: nötytterfilébiff av nöt med klyftpotatis och pepparsås.
 
Dessert: Chokladkaka och hallongrädde.
 
 
Allt var riktigt gott och att få äta så här bra mat hemma, en fredagkväll var ju det bästa!
Det här upplägget passar ju perfekt för oss med en liten bebis hemma då man kanske inte alltid är på hugget att städa upp sig och åka iväg någonstans då man inte vet om bebisen kommer vara nöjd eller inte. På hemmaplan får man ju istället ta det i sin egen takt och precis som man vill. Perfekt läge med andra ord!

Jag tror inte det var sista gången vi prövar på det här med helgkasse, för det var så gott och mätta var vi hela kvällen efteråt!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress