Okej, tydligen hinner jag inte plita ner allt vad jag skulle vilja här på bloggen så nu när jag kanske har tid ska jag skriva ner ett par punkter vad som är på gång och har hänt den senaste tiden. Punkterna kommer i helt random ordning vartefter jag kommer på dem.
Here we go;

 
  • I lördags tog jag, Rosita, två av hennes mamma-vänner och 3 av 4 barn oss över potten på en dagskryssning till Umeå. Kortfattat kan jag säga att 4 timmars shoppingtid är allt för lite och att nästa gång blir det nog att sova en natt, helst två, för att få och kunna se allt i lugn och ro.
    Men vi hade helt roligt ändå, men känslan nu efteråt var i alla fall för mig   k a o s   på grund av upplevd tidsbrist.


 
  • Igår bilade vi iväg på kalas i Munsala, då min systers äldsta barn hade 10-års kalas, mellanbarnet firade sina 8-år fyllda och minstingen hakade på och firade sina 5 år för andra gången. Ja, och så hade ju systern också fyllt år. Så det blev ett riktigt familje-kalas!



  • I fredags var vi i vanlig ordning på babysim och den här gången gick det så bra! Edvin verkligen trivdes som fisken i vattnet, dök flera gånger och "jagade efter" en gummianka när vi rörde oss omkring i bassängen. Efteråt for vi iväg och handla fredagsgodis och hämtade hem pizza, så det blev ett riktigt bra avslut på den arbetsveckan.


 
 
  • Jag har den senaste tiden upplevt att kreativiteten börjat klia i mina fingrar, något som jag egentligen inte kännt av det senaste året. Så jag har hunnit sätta mig vid symaskinen och sytt både dregellappar åt Edvin och ett halsskydd. En annan dag traskade jag iväg till Vörå Handarbetsaffär efter garnnystan och nu är en liten tomteluva nästan halvvägs redan på stickorna. Målet är att få den klart före jul, så att Edvin får ha den på ett julkort.

 
 
  • Edvin har fått smaka på de första matportionerna. Hittills har han fått pröva potatispuré och plommonpuré. Potatisen var ju ingen höjdare de första dagarna, men vid dag 4 eller 5 ändrade det helt och han skulle gärna ha ätit mera, så länge han själv fick föra skeden till munnen. Tror nästa portioner blir mosad batat eller broccoli, moroten lär de ska bli hårda i magen av så den ska vi ta det lite försiktigt med.


 

  • Jag fyndade en muminmugg på loppis för ett par dagar sen när vi hade besök av Ida och Alvin. Det var muggen "Hurraa", med prislapp kvar och allt och den fick jag för underpris mot vad den är värd. När I och A var här hann vi både med loppisrunda, lunch, middag och ett besök ut till Stenhaga. En riktig heldag, som sig bör när de kommer ända från Larsmo!


  • På tal om besök, har jag även hunnit vara på kaffebesök med Vöråtanttorna. Tycker det blivit av mera sällan den senaste tiden, men så har även alla fullt upp med sitt numera. Inte alltid så lätt att få ihop det men roligt när det händer.


 
 
 
 
Det var väl typ de punkterna jag kommer på nu som bäst. Edvin har som bäst sovit i en timma nu ute på balkongen och jag säger bra  t u u s e n  t a c k  f ö r  d e t !!  De senaste dagarna har dagsvilan varit väldigt dålig för honom, han har bara tagit korta knyckar här och där, vilket är allt för lite för honom. Som tur var slocknade han redan kl. 18 igårkväll och sov till 9.45 imorse (med ett par matpauser förstås!). Får hoppas det blir en bättre sömn-vecka nu, vi får försöka ta det lite lugnare här hemma så kanske det ska gå bra! Lyckligtvis är nätterna ännu helt okej, annars skulle nog jag slita av mig mitt hår.

Ja på tal om hår. Jag tappar mängder för tillfället. Det känns som att halva håret har åkt i dammsugaren, toaletten eller sitter fast på kläderna... Är väl det här de talar om när de nämner amning och håravfall. Uschadå! Det är till och med så pass att jag blivit tvungen att flytta min sidbena mer mot mitten för att täcka över min kommande flint. Då vet ni!
 
 
Nå nu har jag väl skrivit allt?!
Hejdå för denna gång!
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress