Hej på er!
 
 
Idag har varit en såndär perfekt dag, från början till slut!
Det skulle man inte trott när larmet gick av kl. 7.00 imorse med siktet inställt på tandläkarbesök kl. 8.00. Väl där skulle jag få reda på hur graviditeten påverkat tänderna och munnen, det var ju ändå närmare 2 år sen jag besökte tandläkaren senast (med undatang av ett akut besök då en tand gick sönder). Blev förvånad då tandläkaren berättade att jag antagligen har karies på gång under en plombering, men att det skulle vara allt. Alltså bara ett hål på två år, med massa godisätande och en graviditet i bagaget. Jo jag tackar! Sen när de sa att jag får komma och fixa det först i december ville jag inte tacka så mycket mer - jisses så långa väntetider Vasa Stad har... Först har jag fått vänta ett halvt år för att få kollat upp tänderna och sen ska jag vänta i 3 månader innan jag får det fixat. Kommunal service var det ja...

 
 
 
Resten av dagen har gått i ett huj!
Väl hemma var det frukostdags för mig, en stund senare skulle Edvin sova förmiddagsvila = egentid för mig! Så gick timmarna och jag hann städa upp i köket, äta lunch, Edvin hann både vakna och somna om igen och plötsligt fick jag spontant kaffebesök. Efter kaffet tog jag kameran i ena handen och pojken i andra för att gå ut och skutta. Fick till riktigt fina höstbilder av Edvin på hemvägen i parken här utanför! Och efter allt det här hade ju bara halva dagen gått. Ännu har jag hunnit med gymbesök, veckohandlat på Prisma, kom hem och åt middag och tog sen en lång dusch. Nu har Matts varit vid gymmet nån timma och jag och Edvin har fortsatt där Matts slutade med klädtvätten och så har vi lekt med klossar på lekmattan.
 
En helt vanlig dag, men en bra sådan!
Nu ska jag bänka mig i soffan, med Edvin (förhoppningsvis) sovandes bredvid och med nått bra snurrandes på tv:n. Hoppas ni också haft en bra måndag, den här första oktoberdagen.
 

 
 
Edvin, 16 veckor gammal idag!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress