Igår skrev jag ju att det "blir en riktigt vanlig tisdag...",
men det blev det ju inte riktigt ändå.
 
En stund efter jag publicerat gårdagens blogginlägg, ringde en okänd nummer åt mig. Det visade sig vara personalen från magnetröntgen som ringde för att berätta att bilderna som blev tagna förra veckan tydligen inte hade blivit till något. Så de undrade om jag kunde komma in pånytt samma dag. Well, klart jag kunde då jag går hem mammaledig men jag sa att nån skötare hinner jag knappast fixa fram på ett par timmar.
Som tur var visade det sig ändå att Niisi skulle kunna ha hand om Edvin så länge jag skulle dit (taaack!!!) så då var det problemet löst. Med lugnt sinne blev det då dags att pallra sig iväg till tandläkaren. Jag hade ju siktet heeelt inställt på att det blir rotfyllning och inte något tandutdrag. Men där hade jag fel. När jag kom in dit så sa tandläkaren att inflammationen sitter kvar, att hon nog visst rekommenderar att vi plockar bort tanden. Där och då ville jag bara skrika nej och gå ut genom dörren men man måste ju verka vuxen så jag bet ihop (haha nånej) och nickade.

I en timma höll de på! Och det var så obehagligt! Det gjorde inte ont alls, men jag borde ha sett till att blunda hela tiden för de där tängerna de rafsade runt med i munnen var inte mysiga... När de fått ut tanden fick jag ännu utskrivet värkmedicin, lapp på nån munskölj och en lapp med tid till tandröntgen om 4 månader för att checka så att inflammationen är helt borta. Jaaaja. Fick bila iväg till apoteket och mataffären på hemvägen efter flytande kost och medicinerna. Men medicinerna fick inte tas på tom mage och nån mat fick jag inte äta förrän jag varit i magnetröntgen senare på dagen. Gissa om jag var hungrig igårkväll!!
När jag kom till magnetröntgen gick ändå allt bra, och fort! Men de var mycket noggrannare denna gång än då jag var förra veckan. Nu skulle min position justeras flera gånger, nå skyddskuddar skulle sättas med och så vidare. Så kanske det lyckades bättre denna gång!
 
 
Resten av dagen gick ju ändå helt bra. Men jag tyckte så synd om Edvin som blev medsläpad på allt och inte fick jag mata honom ordentligt heller då man inte får amma förrän man pumpat tomt en gång efter man fått tandbedövning. Så han fick testa ersättning på flaska igår. Gick ju sisådär. Han vägrade Tuutti, smakade på NAN men drack det först efter han druckit en liten portion mjölk jag hastigt fick tina upp ur frysen. Men bra att veta att något går.
 
Så gårdagen som skulle bli så lugn blev ju inte riktigt så lugn ändå. Matts fick ta sig an tvättstugan, grejerna som skulle upp till förrådet ligger fortfarande på golvet och själv satt jag i soffan och åt isglass på kvällen med Edvin i famnen.
Får hoppas denna dag blir liite bättre!
 
 
Fick ändå avsluta dagen på bästa vis - med att leka med lilleman!
Hans favoritleksak är nog den här fula mobilen som vi har att hänga över skötbordet.
 
 
Lyckan när han får ta tag i dem! Han blir SÅ ivrig!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress