Min gamla telefon (en iPhone5s) har de senaste månaderna bara börjat krångla mer och mer.
Ibland har hela telefonen låst sig, skärmen slutat svara, den har hittat på egna underligheter och ackun har dragit slut på nolltid. Ändå hade jag tänkt att jag nog ska klara mig på den tills december när skatteåterbäringen kommer, för en ny telefon är ju i dagsläget ingen liten utgift.
 
 
 
 
Men i början på veckan ringde de från stället där jag har mitt abonemang och försökte bjuda ut nån surfplatta, som jag tackade nej till. När de istället undrade om det är något annat jag behöver så frågade jag upp om de har nå erbjudande på telefoner för tillfället och isåfall gärna på en iPhone eftersom det är det jag har sen tidigare. Killen i andra ändan linjen erbjöd en iPhone 8 till ett helt okej månadspris och berättade att man ju kan betala bort slutsumman när man vill (i mitt fall då när skatteåterbäringen trillar in på kontot). Jag sa att jag ska fundera på saken och han lovade att ringa tillbaka på torsdag.
 
 
När jag sen kollade på deras hemsida såg jag att de också hade iPhone 8+ för samma månadspris, och kameran på den är nog betydligt bättre - vilket är något jag värdesätter stort. Dessutom var slutsumman på den billigare där än på många andra hemsidor, alltså är det inget jag skulle förlora på pengamässigt. Så när killen ringde tillbaka i torsdags sa jag att jag hellre vill ha en sån och redan nästa morgon fick jag sms att telefonen fanns att hämta vid posten.
Snacka om snabb leverans!
 
 
Nu har jag ju hunnit ha min nya telefon ett par dagar, och jag är så nöjd hittills!
Den tar bra bilder, svarar direkt när man rör skärmen och ackun har jag bara behövt ladda en enda gång
fastän jag använt den flitigt. Lite skillnad på den förra som jag behövde ladda minst 2 ggr per dag.
 
Knäppta med iPhone8+
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress