När vi besökte Ikea för några veckor sedan, passade vi på att köpa hem nya tavelhyllor samtidigt som vi handlade möbler åt babyn. Ikea har nämligen bytt ut tavelhyllorna de tidigare haft i sortimentet mot nya hyllor som är lite djupare - så pass djupa att muminmuggar ryms på dem numera! Det var något jag visste jag behövde genast när jag hörde talas om dem, för mitt gamla "muminträd" (det är en ställning i järn som man kan hänga muggar/koppar på) har det senaste året känts "en aning" överfullt...
 
 
 
Vi hör ju inte till gänget som är snabbast i hågen med att skruva upp saker.
Hyllan vi fick upp i vardagsrummet för några månader sedan låg i sin förpackning nästan ett år innan vi gjorde slag i saken... Men de här hyllorna kom upp fortare på väggen, den här gången tog det bara några veckor!

 
 
Hittade ett riktigt smart knep på nätet också, så att man slipper borra fel eller mäta om så många gånger:
målartejp!
 
Det här visade sig vara ett riktigt bra knep. Man kollar ut ungefär var man vill ha det som ska upp på väggen, sen tar man fram hyllan/tavlan/vad det nu råkar vara och märker med en penna på tejpen var det behöver borras. Tar man även med vattenpasset och kanske ett måttband har du det riktigt bra ställt!
 
 
Voilá!
 
Nu är muggarna på parad-plats i köket, och mitt "muminträd" är inte lika smockfullt åter ett tag.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress