6 juni 2018

Vecka 41

Gravid


Jahapp, då är vi inne i vecka 41 (40+0) och BF-dagen är här.
Men ingen bebis ännu inte! 


Istället har jag spenderat dagen med att promenera via loppis och stan, utan att fynda något. Sen har jag läst en bok, powernapat, gjort kvällsmat, ätit plättar och nu ser vi på Netflix. Så inga tecken på att han skulle vilja titta ut heller.

Det var en snabb mobil-update om dagen.
Nu ska jag fortsätta med netflix-tittandet...
Vi hörs!


(null)


Caroline

Spännande tider! Hoppas den lille vill komma ut snart :). Speciellt nu då bf dagen dessutom är här. Här går vi i valet och kvalet hur vi ska göra då den lilla ligger i säte ännu (3 veckor kvar till bf). Visst hinner hon vända sig ännu, men jag tvivlar. Vändningsförsöket misslyckades. Väntar ännu på svar från röntgen för att få veta om det ens är möjligt att föda vaginalt i säte (fanns många kriterier för om man ens får). Så nu går man bara runt och funderar om det är bäst med planerat snitt eller föda vaginalt i säte om det går. Finns ju dock en stor chans att det kan bli akut snitt vid vaginal förlossning om de märker att det inte går i alla fall. Så var GLAD att er lilla ligger rätt väg :). Just nu skulle jag nästan göra vad som helst för att hon ska vända sig. Lycka till då det väl är dags!

Svar: Oj, var just inne på din blogg och läste inlägget om vändningsförsöket. Va surt att det inte lyckades! Jag hade en period då jag var bombsäker på att lillen låg i säte också, och googlade för- och nackdelar. Kom nu inte heller fram till något svar, men tanken som lämnade hos mig var att komma ihåg att en förlossning är en förlossning oavsett om det blir vaginalt eller genom kejsarsnitt - båda är precis lika mycket värda! :) Hoppas hon ännu vänder sig, och lycka till själv också när det är dags för er! :)
Nadja

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress