Så var soliga maj månad förbi, och idag sitter jag och tittar ut genom fönstret till ett mulet första juni.
Men det gör inget, efter alla veckor av sol är det nästan så man hoppas det ska komma en regnskur!
 
 
 
Det är ju också den här månaden som vi med säkerhet går från att vara bara två, till att bli en liten familj. ♥
 
 
 
 
De sista dagarna i maj månad fick jag riktigt 'lejdon' på att sitta hemma, och bestämde mig att "nej nu får bebisen komma bäst den vill - jag ska bort hemifrån ändå!". Sagt och gjort och nästa dag satt jag i bilen på väg till syrrans familj i Munsala. Det blev en riktigt fin dag, vi hann med lunch, kaffe, hämta tapeter till deras ena wc, besöka mommo i Nykaabi... riktigt bra med kvalittétstid!
 
 
 
 
Igår var jag dock helt slut efter onsdagens utfärd, så det tog mig först till eftermiddagen innan jag kom mej iväg nånstans fast jag hade tänkt göra så mycket under dagens lopp. Istället blev det en förmiddag med lite städning och småplock och så vilade jag ett par timmar. Mot eftermiddagen fick jag dock tummen ur och klädde på mig och gick in till stan för att döda lite tid. Blev så lycklig när jag gick in till Säde och hittade ett par sandaler som gick på mina preggosaurusfötter! En liten stund senare kom jag ut därifrån med både skor och lite inredning. Fortsatte sen färden in till stan där jag gick och strosade nån timma innan jag gick hem igen.
 
 
Så nog har jag fått dagarna att gå nu med!
Får se vad den här fredagen har att bjuda på, och helgen.
Pappa funderade ju i början på veckan att komma hit idag och se på nå fotbollsmatch, så jag ska höra med honom om det blir av eller inte. Sen så har jag också bestämt att far vi inte in och föder så ska jag på bio i helgen!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress