Hej hej, här kommer ett vardagsinlägg över vad jag gjort de senaste dagarna!
 
 
Det känns ju lite surt att bara gå hemma och vänta att något ska sätta igång, jag har faktiskt inte vågat boka in så mycket även om man kanske borde ha gjort det. Men nog har jag fått dagarna att gå för det.
 
I onsdags på BF-dagen gick jag (vi) nu mest bara och väntade... och väntade. Minns att jag kollade på klockan när den slog om till 00:00 6.6.2018 och försökte "känna efter", men nope ingenting hände den dagen. Jag tillät mig börja googla meningar som "känningar på förlossningsstart/när vet man att det drar igång" osv, som jag undvikt hittills. Senare mot kvällen stekte vi plättar och såg på netflix.
 
 
På torsdagen tog jag det ganska lugnt mellan varven och läste lite, slösurfade, kollade serier på tv...
Sen började jag städa, så nu är lägenheten skinande ren i alla fall. Mot kvällen for Matts och jag iväg på lite shopping, för att jag ville komma ut lite. Hem kom vi nån timma senare med Starwars-solskydd till bilen, ett nytt kuddfodral, metspön och mat till helgen.
Kände jag av nå tecken på att något skulle vara igång? Nope. Inte det minsta.
 
 
Igår när jag vaknade upp bestämde jag mig att 'nej nu får väntan vara över, idag ska jag göra något!'.
Sagt och gjort. Efter frukosten började jag ställa i ordning lillens säng och i övrigt vårt sovrum också.
Det där med sängbäddandet har varit lite av ett "mål" för mig - att när värkarna drar igång då ska jag börja ställa det i ordning.
 
Well, med facit i hand var det tur jag började på igår för det var ett halvt dagsprojekt.
Först fick jag möblera om våra vanliga grejer och slänga ut mitt nattduksbord, sen börja skruva ihop babysängen så att den skulle gå att fästa i våran säng. Mitt i allt detta hade jag bestämt med Matts att jag skulle luncha ute vid hans jobb, så då fick jag lämna allt på hälft och köra iväg dit.
 
 
När vi satt och åt sa jag åt honom att jag skulle vilja hitta nå "ikea-liknande vägglampor att skruva fast ovanför sängen nu när jag blir utan nattduksbord och ställen att ha mina grejer på...", så efter lunchen for jag iväg till loppiset där nära. Gissa hur glad jag blev när jag hittade 2 stycken, exakt sådana lampor som jag föreställt mig för en rimlig peng! Hittade även 2 tavelhyllor som passade ovanför sängen precis.
 
Nån timma senare hade jag möblerat om, bäddat, mätt upp och skruvat fast allting här hemma.
Så nu är sovrummet klart!
 
 
 
Resten av fredagen var vi också i full gång;
när Matts kom hem bakade vi vitchokladbollar, sen tog vi en promenad runt i Sandviken med paus vid Hesburger för att testa deras Halloumi-hamburgare (som var helt okej!), och sen avslutade vi kvällen med film.
 
 
Det var de senaste dagarna det.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress