...skriver jag på veckans sista dag, för imorgon blir han 7 veckor gammal.


(null)


Just nu har vi en kille som för det mesta är nöjd och glad, när han är vaken. Han gillar att sova lååånga nätter med ett par matpauser, och sover därför lite mera oregelbundet dagtid. Ibland drar han av ett sovpass som är flera timmar långt mitt i dagen, andra dagar är det först mot sen eftermiddag/tidig kväll innan han slumrar till.
De senaste tiden har han haft lite magont och spyttat rejält. Men det har inte varit något som inte gått över med lite famnbäras eller Cuplaton-droppar. Jag gissar också att jag slarvat med maten och ätit en del han inte tål nu när vi varit hit norröver. Äter gör han rätt så ofta dagtid, ofta med 1-2 timmars mellanrum nu när det varit så varmt där ute. Nattetid mera sällan, men det har jag inte riktigt nån koll på då vi båda somnar ifrån det.

Den här veckan har Edvin börjat kommunicera med oss mer och mer - han har massor att berätta när han är pigg och på glatt humör! Han ljudar ljud som "houhou" och "aou" för det mesta när han pratar.

Växer gör han också så det bara knakar! Han fick post i början på förra veckan, och i paketet fanns bodyn på bilden här ovan. Vi trodde den skulle vara allt för stor (stl. 68), men den var bara lite lös! Så nu är alla kläder i storlek 50-56 ute ur bilden och vi har fått ta fram 60-68 ur lådorna.

Det var väl ungefär vad läget är med en 6 veckor gammal bebis hos oss för tillfället.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress