26 februari 2018

En helg norröver

Familj


 
 
Hej på er!
Sportlovsveckan är här, och jag börjar den med en ledig måndag. Det känns riktigt bra! Några planer för dagen har jag inte, men det är väl mest det som är planen också - att ha en ledig vardag utan måsten. Jag kommer också ha ledigt på fredagen, så det känns riktigt bra att kunna förlänga helgerna lite.
 
Att ha ledigt just den här måndagen passade min ork och mitt schema riktigt bra eftersom vi bilade norrut i helgen. Alltid när vi kör iväg för att hälsa på familjen får vi räkna med en hel helg, för att hinna träffa alla. Det är förstås roligt men (just nu) också väldigt tröttsamt att man är tvungen att sova bort hemifrån. Den här gången hann vi inte t.ex. inte träffa nå vänner alls utan endast våra familjer. 
 
 
På lördagen tog vi kaffe hos mamma, middag på Friends&Brgrs och sen for vi iväg till Kronoby på kvällen. Sen körde vi iväg till pappas där vi sov över och åt lunch nästa dag för att senare bila iväg till syrrans i Munsala före vi körde iväg hemåt. Syrran och hennes familj flyttade in i sitt nya hem förra veckan, och de får det så fint! Man blir riktigt sugen på att bygga eget nu när deras nästan är klart!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress