3 december 2018

Måndag

Allt och inget


 
 
Första måndagen i advent då.
Visst kommer ni ihåg att det är nu vi ska räkna antalet soliga dagar i adventstid för att ta reda på hur sommaren 2019 blir? En solig dag i advent = en solig vecka inkommande sommar. Så sägs det, om man sen vill tro på sånt eller inte är en annan fråga... 
 
 
 
Här sparkade vi igång veckan med första hjälpen - träff vid Folkhälsans babycafé på förmiddagen.
Edvin och jag stannade inte så länge, han behövde sin förmiddagsvila och den håller han på med ännu två timmar senare. Det var tydligen en tuff dag igår då vi först besökte julmarknaden på Stundars och sen tillbringade eftermiddagen och kvällen hos hans kusiner i Munsala. Men tillbaka till första hjälp - träffen. Den var något jag sett fram emot för jag är  l i v r ä d d  att lilleman ska sätta något i halsen, nu när han fått börja smaka på olika maträtter. Kattsanden och smågrejer på golvet är också ett orosmoment men som jag försöker hålla borta så gott det bara går. Men fick ju uppdaterat minnet med hur man gör ifall en bebis sätter något i halsen eller blir medvetslös, så det var ju lärorikt. Hoppas bara att jag inte kommer ha behov av att nyttja den infon.
 
Resten av veckan kommer vara rätt så fylld av program den med, så just nu njuter jag av den lugna stunden som råder då Edvin sover, diskmaskinen diskar och jag låter allt annat rådd falla i glömska för stunden så att jag får lite egentid. Kanske jag skulle fortsätta med den där boken jag har på hälft...
 
 
Så får vi hoppa på många soliga dagar nu då bara. Idag är det dock inte så här fint, utan mest grått och trist.
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress