7 december 2018

Adventstid

Allt och inget Familj


 
 
 
 
 
Nu är mysigaste tiden på året här!
 
De som känner mig vet att jag tycker juletid är något av det mysigaste som finns;
ljusslingor överallt, stjärnor och ljusstakar i fönstren, tomtar i vråna och gärna nån mysig girlang här och där.
 
 
I år har jag dock inte kunnat ta fram nå desto mer julpynt på grund av flytten som är på intågande.
Känns lite surt, så istället plockar jag inspiration från pinterest och omgivningen istälet. När vi besökte min systers familj i Munsala i söndags kunde jag ju inte låta bli att bli lite sotis på allt det fina de har plockat fram. Tänk - nu får de fira sin första jul i sitt nya hem. Ett hem som är stort nog att ta emot besökare utan att kännas allt för trångt. Det är något jag hört min syster drömma om i många år, och nu blir det verklighet. Jag är så glad för deras skull!
 
 
 
 
När vi kom dit dukades det fram pepparkakor, russin, choklad, nötter...
Vi hade med oss jultårtor i mini-format och glögg.
Så mysigt att få sitta och umgås vid ett långt dukat bord sen.

Tips till julkaffet - gör minijultårtor! Dela en platta till 8 små bitar i stället för 2 normalstora,
ingen orkar ändå de stora då det finns så mycket annat gott på julbordet i juletid!

 
 
 
Edvins kusin Hilma ville vi skulle ta bild av henne och Edvin i kökssoffan,
medans de äldre pojkarna hade fullt upp med att leka kurra gömma i källaren.
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress