I helgen kommer finally Edvins dopannons i tidningen (öt). Vi har varit rätt så sena med att få in allt som har med annonser att göra. Mestadels beror det väl på att vi själva inte läser nån papperstidning och därför inte heller kommer att tänka på det. Men i samma veva som jag sökte fram en bild till annonsen, passade jag på att redigera klart bilderna från Edvins dop.
 
Det blev ett fint litet hemmadop söndagen den 5:e augusti, hemma hos min pappa i Ytteresse. Vädret höll sig på vår sida så det var varken regn eller allt för varmt. Riktigt passligt var det! Vi hade slagit upp tält ute på gräsmattan, där vi dukat upp ett långbord åt gästerna. Själv hade jag delegerat bort allt annat än pyntandet denna gång. Så doptårtan beställdes från Två systrar söta, smörgåstårtorna gjorde Matts mamma&moster, min mamma stod för cupcaksen och kakorna köpte jag på Prisma. Bra så!
 
 
 
 
 
 
Min syster och hennes man blev Edvins faddrar och prästen som döpte honom heter Kaj.
 
 
 
 

Både doptårtan och smörgåstårtan var så goda!
 
 
 
 
Edvin uppförde sig exemplariskt under hela dopet - han sov sig genom alltihopa!
Tack till alla som var med och firade hans dag!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress