12 april 2018

En vårlista


 
 
 
Hur såg ditt liv ut förra våren?
Förra våren var jag fullt upp i planeringen av vårt bröllop. Vi reste till Tallinn över påsken,
jag började springa utomhus och i början på maj inledde vi tydligen terassäsongen.

Hur hoppas du att våren blir i år?
I år blir det varken resor eller löprundor inbokade, men jag vill gärna sätta mig på en terass med en kopp kaffe och något gott i trevligt sällskap. Jag hoppas det blir vackert väder eftersom jag kommer gå hemma. Jag hoppas också att jag får vara i sånt skick att jag klarar av att gå ut på promenader och hålla i gång tills det är dags för den lille att titta fram.
 
 
 
 
 
Förra våren innebar roadtrips, bröllopsplanering, löpning och så förstås massa kalas eftersom nästan halva mitt släkte fyller år i april.
 

Hur hoppas du ditt liv kommer se ut nästa vår?
Oj, svårt att veta! Men min mammaledighet tar slut i mars,
men med semester och vårdledighet på det så borde jag ändå nog vara hemma med familjen.
Jag hoppas att vi alla får vara friska och ha det bra nästa vår, det är viktigast!

Vad är ditt vårplagg nummer ett?
Solglasögonen!

Har du några särskilda vårprojekt på g?
Att tvätta; tvätta babykläder, tvätta fönstren, skura upp lägenheten...

Vad önskar du dig i vår?
En frisk kropp och solsken där ute!

Föredrar du våren eller hösten?
Våren, jag får mycket mer energi och ork att göra saker då än vad jag har på hösten.
 
 
 
 
Säkert vårtecken: kaffe ute på en terass!
 
 

Vem/vad är din vårförälskelse?
Ljuset; att dagarna blir längre och vi slipper mörkret.

Tre saker som stoppar vårkänslorna:
Slasket, att man aldrig vet hur man ska klä sig då det ibland är varmt och plötsligt iskallt
samt alla plötsliga 'måsten' som dyker upp och behöver göras.

Har du redan några sommarplaner?
Inga alls faktist!
Men jag skulle gärna resa iväg på en liten familjesemester om det bara går sen när Matts tar semester senare i sommar.
 
 
 
 
Hoppas på bättre semesterväder än vi hade förra sommaren, då vi vistades sammanlagt 2-3 timmar (på hela sommaren!!!)
på stranden eftersom det mestadels var ruggit, regnigt och kallt...
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress