Lite så där hastigt och lustigt bestämde vi oss för att bila iväg till Haparanda på lördagen.
Målet med resan var att få hem diverse grejer vi behöver ha till bröllopet;

- bordsdukar
- fotoramar
- serveringsfat
- vattenflaskor
- vinkaraffer
- prydnader
 
...och så förstås lite annat smått och gott som alltid kommer med när man är på roadtrip.
Vi hittade allt vi behövde + lite mera, så resan var lyckad.

Jag hade tidigare varit lite stressad om vi skulle få allt vi behövde, för lagersaldot på ikeas hemsida visade att sånt folk handlar till bröllop hade gått åt med bra fart. Det var också därför vi skippade Ikea i Tammerfors, för där var det mesta slut in i veckan.
Som tur var hade lagret fyllts på under slutet av veckan uppe i Haparanda, så det gick ju bra! :)
 
 
 
Resan började dock mindre roligt, jag fastnade för första gången i fartkameran.
Jag blev så arg på mig själv, jag trodde att det var en helt annan hastighetsbegränsning än vad det var.

Så nu får jag vänta på en saftig räkning från polisen....
Nå, lär ju inte köra fel fart på länge nu i alla fall!
 
 
 
Eftersom vi bara hade lördagen på oss, blev det inte så mycket extra gjort under vår roadtrip.
Vi besökte Ikea, Ica, några outlet-butiker och Rusta. Sen satte vi oss i bilen hem igen.
 
 
 
På resan bongade vi flertalet djur också, något jag brukar sysselsätta mig med på bilfärder;
 
6 stycken älgar (vid olika tillfällen)
2 rådjur
3 harar
flertalet flyttfåglar
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress