Igår var ju vädret allt annat än vad det är idag. Usch och fy och blä för denna regniga dag alltså! Det är sällan jag låter vädret påverka humöret ordentligt, men idag har jag varit trött, sur och tvär. Och jag skyller på vädret.
 
 
Men igår var allt tipp topp. Det satt jag och tänkte redan i bilen på väg till jobbet på morgonen. Ni vet, när en extra bra låt spelas på radion, solen skiner, trafiken löper smärtfritt, du är i god tid och slipper stressa and so on. Så var det igår, och det höll i sig hela dagen.
När jag kom hem från jobbet, böt jag snabbt om till träningskläder och började snöra på mig löpskorna. Blev även förvånad när sambon bestämde sig för att haka på. Han som aldrig ställer upp på sånt frivilligt. En timma senare satte vi oss i parken här utanför, nöjda och glada efter 8 kilometers länkki. Jag tror minsann Matts blev positivt överraskad att vi orkade så långt, han är ju inte känd för att ha tålamodet till sånt. Men det gick bra! 
 
Jag avslutade sen kvällen i gott sällskap, över en kaffekopp hos Niisis tillsammans med flickorna.
 
 
 
 
Så inte konstigt att denna regniga skitdag känns så dålig, då det var så bra igår. Men månne jag inte ska lyckas vända på trenden; jag har köpt hem glass, har flera avsnitt Skam osett och så har jag laddat upp med bra filmer. Jag kan ju åtminstone försöka! 😉
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress