Igår ringde min frissa för att boka om min provkamning.

Hon gav mig på samma gång råd om att söka upp bilder på olika frisyrer och stilar jag har tänkt mig, så vi vet lite hur vi ska provkamma. Jag ska även ta med mig hårpins och annat jag eventuellt kan tänka mig vilja ha med i frisyren tills dess. Oj, vad det finns mycket att välja på! Jag har hela tiden haft siktet inställt på en lösare halvuppsättning, men får se vad det blir i slutändan. Det beror ju så mycket på hur ens eget hår faller samt vad som är fysiskt möjligt. Vi får se!
 
 
 
En tanke som slog mig är också om jag behöver skaffa mera hårförlängning...?

Den jag har nu är nästan 10 år gammal och jag vet inte om den går att rädda då jag inte använt den på flera år. Frissan sa att jag ska ta med den, så får vi se. Hon förklarade, att det ändå inte kommer synnas i vilket skick det är i när man kammar in det i en uppsättning. Jag hinner ju beställa hem nytt ifall det behövs mellan provkamningen och bröllopsdagen. Men känns ju lite ovärt att punga ut en hundralapp extra för lite hår jag ändå inte kommer använda sen på nytt (jag tycker löshår är så opraktiskt och sliter så på det egna håret!).
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress