...så kan helt vardagliga situationer sluta lite lustigt.
Till exempel så här:
 
 
 
  • Jag står febrilt och pumpar i cykeldäcken. Jag har bråttom. Cykeln har jag inte använt sen i höstas, så däcken skriker efter mera luft. Där står jag. Stressad. Pumpar först i bakhjulet. Räknar snabbt till 30. Däcket lagom fyllt.
    Förflyttar mig sen till framhjulet. Gör samma procedur. Pumar och pumpar, har säkert räknat till 200 nu och det märks ingen skillnad. Vad gör jag för fel?! Förstår inte. Stressad som jag är cyklar jag, med mycket lite luft i framhjulet, iväg. Beklagar mig.
    Sen på hemvägen märker jag att "oj, kanske jag skulle ha behövt låsa fast ventilen också, precis som jag gjorde på bakhjulet - så att det ens kan tränga in luft i däcket när jag pumpar". Kände mig smart. Not.




  • Jag sitter på kaffe tillsammans med vännerna. Kompisen vi är hos har satt ett knippe med 'testers' från Dermosil på bordet. Jag läser snabbt på etiketten på den ena och konstaterar att den produkten inte alls var bra i mitt hår "Det kändes så strävt när jag balsamerade med det i duschen, jag trodde håret skulle falla av, så strävt kändes det".
    En av kompisarna konstaterar snabbt att produkten inte alls ska användas i duschen, utan innan, som styling. I topparna, helst i fuktat hår. Jag sitter och nickar och konstaterar att jag använt produkten fel, samtidigt som jag testar den på nytt - den här gången genom att gnugga in den i hårbottnet. I torrt hår.


Jag får hoppas att jag snart hittar något lugn,
för annars vet jag inte vad jag hittar på som näst. ;) 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress